4025021402 |
Programacions per competències i avaluacions per rúbriques |
2015-2016 |
Taller a centre. Primària-Secundària |
|
|
|
3/5/2016 - 4/5/2016 (6 hores) de h a h |
|
Biblioteca Central de Terrassa |
|
(Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
10/09/2015 - 27/09/2015 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La programació per competències permet l'adaptació de l'activitat didàctica als nous currículums i a les orientacions del Departament d'Ensenyament.
L’avaluació esdevé una eina bàsica que ha d’ajudar a cada alumne a orientar-se i a establir el seu itinerari a partir de les seves expectatives, els seus coneixements, interessos i circumstàncies.
Aquests processos han de ser coherents i unificats entre tot l’equip docent.
|
| |
Objectius |
La primera sessió pretén identificar les bases neurocientífiques que avalen l’ús de metodologies actives per a desenvolupar un treball competencial a l’aula. Aquestes ens permetran identificar quines metodologies són les més adients per desplegar les competències bàsiques dins les nostres unitats didàctiques, centrant la nostra atenció en l’aprenentatge cooperatiu i el treball per projectes.
La segona sessió es centrarà en l’avaluació de les competències i més concretament en l’ús de les rúbriques d’avaluació com a instrument d’avaluació que permetrà no només dur a terme una avaluació formativa, sinó també una avaluació que permet aprendre a l’alumnat (avaluació formadora).
|
| |
Continguts |
La primera sessió pretén identificar les bases neurocientífiques que avalen l’ús de metodologies actives per a desenvolupar un treball competencial a l’aula. Aquestes ens permetran identificar quines metodologies són les més adients per desplegar les competències bàsiques dins les nostres unitats didàctiques, centrant la nostra atenció en l’aprenentatge cooperatiu i el treball per projectes.
La segona sessió es centrarà en l’avaluació de les competències i més concretament en l’ús de les rúbriques d’avaluació com a instrument d’avaluació que permetrà no només dur a terme una avaluació formativa, sinó també una avaluació que permet aprendre a l’alumnat (avaluació formadora).
|
| |
Observacions |
Activitat realitzada en col·laboració amb l'editorial Santillana
|
| |
Avaluació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Lliurament d'una activitat
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Lliurament d'una activitat
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de primària i secundària.
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|