Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4025021402   Programacions per competències i avaluacions per rúbriques
2015-2016   Taller a centre. Primària-Secundària
  
   3/5/2016 - 4/5/2016 (6 hores) de h a h
   Biblioteca Central de Terrassa
    (Terrassa) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental II
  
  
  
Inscripció   10/09/2015 - 27/09/2015
  
Descripció i   Metodologia:   La programació per competències permet l'adaptació de l'activitat didàctica als nous currículums i a les orientacions del Departament d'Ensenyament.
L’avaluació esdevé una eina bàsica que ha d’ajudar a cada alumne a orientar-se i a establir el seu itinerari a partir de les seves expectatives, els seus coneixements, interessos i circumstàncies.
Aquests processos han de ser coherents i unificats entre tot l’equip docent.
  
Objectius   La primera sessió pretén identificar les bases neurocientífiques que avalen l’ús de metodologies actives per a desenvolupar un treball competencial a l’aula. Aquestes ens permetran identificar quines metodologies són les més adients per desplegar les competències bàsiques dins les nostres unitats didàctiques, centrant la nostra atenció en l’aprenentatge cooperatiu i el treball per projectes.
La segona sessió es centrarà en l’avaluació de les competències i més concretament en l’ús de les rúbriques d’avaluació com a instrument d’avaluació que permetrà no només dur a terme una avaluació formativa, sinó també una avaluació que permet aprendre a l’alumnat (avaluació formadora).
  
Continguts   La primera sessió pretén identificar les bases neurocientífiques que avalen l’ús de metodologies actives per a desenvolupar un treball competencial a l’aula. Aquestes ens permetran identificar quines metodologies són les més adients per desplegar les competències bàsiques dins les nostres unitats didàctiques, centrant la nostra atenció en l’aprenentatge cooperatiu i el treball per projectes.
La segona sessió es centrarà en l’avaluació de les competències i més concretament en l’ús de les rúbriques d’avaluació com a instrument d’avaluació que permetrà no només dur a terme una avaluació formativa, sinó també una avaluació que permet aprendre a l’alumnat (avaluació formadora).
  
Observacions   Activitat realitzada en col·laboració amb l'editorial Santillana
  
Avaluació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Lliurament d'una activitat
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Lliurament d'una activitat
  
Persones  destinatàries   Professorat de primària i secundària.
  
E-mail   crp-terrassa@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent